Közérdekű adatok / Panaszok és közérdekű bejelentések kezelésének eljárásrendje
Panaszok és közérdekű bejelentések kezelésének eljárásrendje
PANASZOK ÉS KÖZÉRDEKŰ BEJELENTÉSEK KEZELÉSÉNEK RENDJE
A 2013. évi CLXV. törvény fogalom-meghatározásában panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja.
A panasz, vagy közérdekű bejelentés megtehető szóban vagy írásban, postai úton Meggyeskovácsi Község Önkormányzatához (9757 Meggyeskovácsi, Március 15. tér 1.) vagy a Nyőgéri Közös Önkormányzati Hivatalhoz címezve (9682 Nyőgér, Petőfi u. 15.), vagy elektronikus levélben a meggyeskovacsi@globonet.hu címre.
A szóbeli közérdekű bejelentést, amennyiben a bejelentő ezt kéri, kötelező írásba foglalni és a bejelentő számára másodpéldányban átadni.
A panaszt és a közérdekű bejelentést a beérkezéstől számított harminc napon belül kell elbírálni.
A panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálata mellőzhető, amennyiben:
- a korábbival azonos tartalmú, ugyanazon panaszos vagy bejelentő ismételten tette,
- azonosíthatatlan személy tette,
- a panasztevő a sérelmezett tevékenységről (mulasztásról) való tudomásszerzéstől számított hat hónap után terjesztette elő a panaszát (a tudomásszerzéstől számított egy éven túl előterjesztett panaszt érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani).
Amennyiben a panasz, illetőleg a közérdekű bejelentés alaposnak bizonyul, gondoskodni kell:
- a jogszerű, illetőleg a közérdeknek megfelelő állapot helyreállításáról vagy az egyébként szükséges intézkedések megtételéről,
- a feltárt hibák okainak megszüntetéséről,
- az okozott sérelem orvoslásáról, továbbá
- indokolt esetben a felelősségre vonás kezdeményezéséről.
Az eljárásra jogosult a vizsgálat befejezésekor a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről – az indokok megjelölésével – köteles a panaszost, illetőleg bejelentőt írásban vagy elektronikus úton haladéktalanul értesíteni. Az írásbeli értesítés mellőzhető, ha az elintézésről panaszost, illetőleg bejelentőt szóban tájékoztatták, aki a tájékoztatást tudomásul vette.
A panaszost, illetőleg a bejelentőt nem érheti hátrány a panasz, illetőleg a közérdekű bejelentés megtétele miatt. A panaszos, illetőleg a közérdekű bejelentést tevő személyes adatai csak a bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv részére adhatók át, amennyiben e szerv annak kezelésére törvény alapján jogosult, vagy az adatai továbbításához a bejelentő egyértelműen hozzájárult. A bejelentő adatai egyértelmű hozzájárulása nélkül nem hozhatók nyilvánosságra.
Csatolt fájl(ok):
« Vissza az előző oldalra!